مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

روند موارد مثبت و بستری بیماران مبتلا به کرونا در در سیستان و بلوچستان سه برابر افزایش پیدا کرده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: تعداد کل موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به ۲۹ هزار ۳۶۹ نفر رسید و موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا از مرز هزار و ۲۰۰ نفر گذشت.

سید مهدی طباطبایی گفت: با توجه به شروع خیز سوم بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان، درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان کاهش یافته و موارد بیماری رو به افزایش است.

وی ادامه داد: روند بیماری کرونا در کشور نگران کننده و افزایشی است و شاهد شروع خیز چهارم در کشور و شروع خیز سوم بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ابراز نگرانی از روند روبه افزایش ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۱۲ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شده است و نگرانی از جایگزینی ویروس جهش یافته انگلیسی با ویروس قبلی وجود دارد.

دکتر  طباطبایی با اشاره به این موضوع که برای مقابله با کرونا باید مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی و ارتقای کمی و کیفی خدمات را داشته باشیم، گفت: برای مقابله و مدیریت بیماری باید با مردم و برای مردم برنامه‌ریزی داشته باشیم و از همه هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی خودشان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی به عدم دسترسی ۱۰۰ درصد جمعیت به آب بهداشتی، مشکلات عدیده اقتصادی و سایر شرایط خاص استان اشاره و تصریح کرد: باید در تمام تصمیمات خود به نظرات کارشناسی و جلب مشارکت مردم اهمیت قائل شویم و در شرایط فعلی مسیری به جز فرهنگ‌سازی، ارتقای سواد سلامت و افزایش تاب‌آوری اجتماعی پیش رو نداریم.

کد خبر 594335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha